دانلود جزوه آسیب شناسی روانی

  • از

جزوه آسیب شناسی روانی
دانلود جزوه

غلامحسین جوانمرد پیام نور هالجین دکتر وارسته حسین آزاد دانشگاه علمی کاربردی آزاد کاردانی کارشناسی استخدامی رشته روانشناسی جزوه آسیب شناسی روانی دیویسون دکتر محمدی بر اساس DSM-5 خلاصه ای از گنجی دکتری

book

‌- ‌‌‌کند، زیرا نحوه انجام کار به خوبی آسیب شناسی شده است، و کار به اندازه‌ای تکراری است که هزینه توسعه چنین سیستم‌های رسمی را توجیه کند. فن‌آوری‌های غیر معمول به سیستم‌های کنترلی نیاز دارند که به آن قدرت صلاحیت و انعطاف بیشتری می‌دهد.

این مطالعات نشان می دهد که باید در تعمیم تأثیر فناوری بر رسمی‌سازی دقت شود. اینکه آنها با هم مرتبط هستند بدون شک درست است. اما وقتی برای اندازه کنترل شود، بیشتر این ارتباط از بین می رود. بنابراین، ما پیشنهاد می‌کنیم که این رابطه برای سازمان‌ها و فعالیت‌های کوچک در هسته عملیاتی یا نزدیک به آن برقرار باشد. همانطور که هسته عملیاتی روتین تر می‌شود، کار عملیاتی قابل پیش بینی تر می‌شود. در چنین شرایطی، با فرم بالا یک دستگاه هماهنگی کارآمد است.

[videopack id=”41083″]https://pdf-ketab.ir/wp-content/uploads/2022/02/1-6.mp4[/videopack]

فناوری و تمرکز

رابطه فناوری و تمرکز نتایج متناقضی ایجاد می‌کند. استدلال منطقی این خواهد بود که فناوری‌های روتین با روانی ساختار متمرکز مرتبط می‌شوند، در حالی که فناوری غیرمعمول، که بیشتر بر دانش متخصص متکی است، با اختیار تصمیم‌گیری تفویض شده مشخص می‌شود. این موقعیت با برخی حمایت ها مواجه شده است.

یک نتیجه قابل تعمیم تر این است که رابطه متمرکز شدن فناوری با درجه تغییر شکل تعدیل می‌شود. هم مقررات رسمی و هم تصمیم گیری متمرکز مکانیزم های کنترلی هستند و مدیریت آسیب شناسی آنها را جایگزین یکدیگر کند. اگر حداقل قوانین و مقررات وجود داشته باشد، فناوری های معمول باید با کنترل متمرکز همراه باشند. با این حال، اگر رسمی‌سازی بالا باشد، فناوری معمول می‌تواند جزوه آسیب شناسی روانی با تمرکززدایی همراه شود. بنابراین ما فناوری معمولی را پیش‌بینی می‌کنیم که منجر به متمرکز شدن شود، اما تنها در صورتی که شکل‌بندی کم باشد.

دانلود رایگان جزوه آسیب شناسی روانی pdf

فناوری به فرآیندها و روش هایی اطلاق می‌شود که ورودی ها را به خروجی در سازمان تبدیل می‌کند. روانی سهم مهم در درک فناوری توسط جوآن وودوارد، چارلز پرو و ​​جیمز تامپسون ارائه شد.

وودوارد سه نوع فناوری تولید را پیشنهاد کرد: واحد، جرم و فرآیند. سهم عمده او در شناسایی روابط متمایز بین این طبقات فناوری و ساختار متعاقب آن شرکت‌ها و نشان دادن این موضوع بود که اثربخشی شرکت‌ها به «تناسب» بین فناوری و ساختار مرتبط است.

پرو با نگاهی به دانش دیدگاه وسیع تری از فناوری ارائه کرد. او دو بعد زیربنایی فناوری دانش را شناسایی کرد: تغییرپذیری تکلیف و قابلیت تجزیه و تحلیل مسئله. اینها برای ایجاد چهار نوع فناوری ترکیب می‌شوند: روتین، مهندسی، صنایع دستی و غیر معمول. پرو به این نتیجه رسید که هر چه فناوری روتین تر باشد، سازمان باید ساختارمندتر باشد.

جزوه آسیب شناسی روانی

جزوه آسیب شناسی روانی

تامپسون نشان داد که وابستگی متقابل ایجاد شده توسط یک فناوری در تعیین ساختار یک سازمان مهم است. به طور خاص، او فناوری های طولانی مدت، میانجی و فشرده را شناسایی کرد. به وابستگی متقابل منحصر به فرد هر یک اشاره کرد. تعیین کرد که هر کدام چگونه با عدم قطعیتی که با آن روبرو بود برخورد کردند. و دستگاه های هماهنگی سازه ای را که برای هر آسیب شناسی مقرون به صرفه تر بودند، پیش بینی کرد.

ما به این نتیجه رسیدیم که الزام تکنولوژیک، اگر وجود داشته باشد، به بهترین وجه توسط تحقیقات در سطح شغل پشتیبانی می‌شود، به احتمال زیاد فقط برای سازمان‌های کوچک و برای آن ترتیبات ساختاری در هسته عملیاتی یا نزدیک به آن اعمال می‌شود، و “روال بودن” مخرج مشترک است. زیربنای بیشتر تحقیقات در زمینه فناوری است.

در نهایت، شواهد نشان می‌دهد که فناوری معمول به طور مثبت جزوه آسیب شناسی روانی با پیچیدگی کم و رسمی‌سازی بالا مرتبط است. فناوری معمول با تمرکز همبستگی مثبت دارد، اما فقط در صورتی که روانی کم باشد.

برای بررسی و بحث

  1. اصطلاح فناوری به چه معناست؟
  2. کمک های اصلی جوآن وودوارد به تئوری سازمان چیست؟ چارلز پرو؟ جیمز تامپسون؟
  3. فناوری های مختلفی را که ممکن است در الف استفاده شود، توضیح دهید. یک شرکت لوله کشی تعمیر ب. دفتر پذیرش در یک کالج بسیار انتخابی ج. شرکتی که ساعت های مچی تولید می‌کند.
  4. روشن کنید که چگونه “روتین” با طبقه بندی های فناوری خاص تر سازگاری دارد.
  5. فناوری و وابستگی متقابل چگونه به هم مرتبط هستند، اگر اصلاً وجود دارد؟
  6. بین تحلیل های سطح واحد کاری و سطح سازمانی از فناوری تفاوت قائل شوید. کدام یک در توضیح ساختارهای سازمانی ارزشمندتر است؟ چرا؟
  7. “فناوری واقعا بخشی از استراتژی است.” این یعنی چی؟
  8. تحت چه شرایطی فناوری احتمالاً تعیین کننده اصلی ساختار است؟
  9. چه رابطه ای بین تکنولوژی، اندازه، صنعت و ساختار وجود دارد؟
  10. فناوری چگونه بر ساختار کلاس درس تأثیر می گذارد؟ آیا اندازه تعیین کننده قوی تری است؟ توضیح.
  11. فناوری یک سازمان خدماتی از چه جهت ممکن است با یک سازمان تولیدی متفاوت باشد؟
  12. چگونه فناوری یک سازمان را اندازه‌گیری می‌کنید؟
  13. اگر در حال تجزیه و تحلیل فناوری یک سازمان بودید و متوجه می‌شوید که چهار نوع مختلف وجود دارد – از معمولی تا غیر معمول – چگونه تأثیر فناوری را بر ساختار این سازمان ارزیابی می‌کنید؟
  14. تکنولوژی غالب یک سازمان چیست؟
  15. موقعیت های مدیریتی سطح بالا در ماتریس دو به دو پرو کجا قرار می گیرند؟ چرا؟ آیا پاسخ شما نشان می دهد که می‌توان مدیریت را آموزش داد؟ توضیح دهید.

فصل 8

محیط

پس از خواندن این فصل، باید بتوانید:

1 محیط را تعریف کنید

2 محیط خاص را از محیط عمومی متمایز کنید.

3 ابعاد کلیدی عدم قطعیت محیطی را توضیح دهید.

4 مشارکت برنز و استالکر، امری و تریست، و لارنس و لورش را شرح دهید.

5 فرآیند سه مرحله ای تغییر در مدل جمعیت-اکولوژی را مرور کنید.

6 سازه های روانی و ارگانیک را متضاد کنید.

7 تأثیر عدم قطعیت محیطی را بر پیچیدگی، رسمی‌سازی و تمرکز توضیح دهید.

معرفی

همه چیز در پروکتر و گامبل در حال تغییر است

برای چندین دهه، Procter & Gamble نیروی مسلط در صنعت صابون و مواد غذایی بسته بندی شده بود. ساختار بوروکراسی بزرگ آن – با تقسیمات مستقل و تصمیم گیری متمرکز – به طور موثر عمل می کرد زیرا P&G تقریباً در هر بازاری که در آن رقابت می کرد، بازیگر غالب بود. رویه تمرکز بالا – به عنوان مثال، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا قهوه فوری بدون کافئین جدید شرکت روانی باید دارای کلاه سبز یا طلایی باشد، به مدیر عامل P&G انجام شد – به این دلیل که شرکت با محیطی پایدار مواجه بود. P&G محصولات جدید آسیب شناسی را معرفی نکرد زیرا مجبور نبود. و هنگامی که محصولات جدید توسعه یافتند، قبل از عرضه واقعی، از طریق بازاریابی آزمایشی طولانی و کامل سپری شدند.جزوه روانشناسی شناختی به دنبال یک رویکرد کم خطر در تجارت خود می بالد.

دانلود جزوه آسیب شناسی روانی

با این حال، در سال‌های اخیر، معتبرترین و طولانی‌ترین نام‌های تجاری P&G در برابر رقابت شدید قرار گرفته‌اند. رقبای دیرینه دیگر راضی به زندگی در سایه P&G نبودند. برای مثال، کرست در حال از دست دادن سهم بازار خود به جزوه آسیب شناسی روانی بود و مواد شوینده مایع رقیب جدید بخشی از بازار تاید را از بین می بردند. P&G با برخی تغییرات ساختاری چشمگیر پاسخ داده است. تیم‌های بین‌بخشی برای هماهنگی پروژه‌ها در خطوط تقسیمی ایجاد شده‌اند. مدیریت ارشد شروع به از بین بردن فشار خود در تصمیم گیری آسیب شناسی است. تیم های تجاری ایجاد شده اند که می‌توانند در مورد همه چیز از توسعه محصول گرفته تا کاهش هزینه تصمیم گیری کنند. و کارکنان تولید بیشتر تصمیمات عملیاتی روزانه را می گیرند. در نتیجه این تغییرات، P&G به یک نیروی تهاجمی و پاسخگوتر در بازارهای خود تبدیل شده است. اکنون محصولات بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند و آنها را بسیار سریعتر به بازار می رساند.

در فصل 1، سازمان‌ها را در چارچوب سیستم‌های باز مورد بحث قرار دادیم. گفتیم، کلید درک سازمان‌ها به‌عنوان سیستم‌های باز، این بود که سازمان‌ها با محیط خود در تعامل هستند. اما از آن زمان به بعد، ما در مورد محیط زیست و تأثیر آن بر سازمان کم صحبت کرده ایم. در این فصل، آن حذف اصلاح خواهد شد.

یک موضوع رایج در تئوری سازمان این است که سازمان‌ها برای حفظ یا افزایش اثربخشی خود باید با محیط خود سازگار شوند. در اصطلاح سیستم‌های باز، می‌توانیم سازمان‌ها را در حال توسعه مکانیسم‌های روانی و بازخورد برای شناسایی و پیگیری محیط‌هایشان، حس تغییرات در آن محیط‌ها و انجام تنظیمات مناسب در صورت لزوم تصور کنیم. در Procter & Gamble، مدیریت متوجه شد که محیط آن تغییر کرده است – رقبا تهاجمی‌تر شده‌اند – و این امر به P&G نیاز دارد تا اگر می‌خواهد به عنوان نیروی مسلط در صنعت خود ادامه دهد، سازگار شود.

دانلود جزوه

دانلود جزوه

در این فصل منظورمان از اصطلاح محیط را روشن می‌کنیم و رابطه بین محیط و ساختار را ارزیابی می‌کنیم. نکته اصلی در سراسر این فصل این است که سازمان‌های مختلف با درجات مختلفی از عدم اطمینان محیطی روبرو هستند. از آنجا که آسیب شناسی عدم اطمینان را دوست ندارند، سعی می‌کنند آن را از بین ببرند یا حداقل تأثیر آن را بر سازمان خود به حداقل برسانند. ما نشان می‌دهیم که طراحی سازه ابزار اصلی مدیران برای کنترل عدم قطعیت محیطی است.

روانی

هیچ تعاریفی برای محیط زیست کم نیست. موضوع مشترک آنها در نظر گرفتن عوامل خارج از خود سازمان است. به عنوان مثال، محبوب ترین تعریف، محیط را به عنوان همه چیز خارج از مرزهای سازمان شناسایی می‌کند. یک نویسنده جزوه آسیب شناسی روانی کرده است که تعیین محیط یک سازمان به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد. «فقط جهان را بگیرید، زیرمجموعه‌ای را که سازمان را نشان می‌دهد از آن کم کنید، و باقیمانده محیط است.»2 ما با این نویسنده موافق هستیم وقتی اضافه می‌کند که، متأسفانه، واقعاً به این سادگی نیست. ابتدا اجازه دهید بین کلیات یک سازمان و محیط خاص آن تفاوت قائل شویم.

محیط عمومی در مقابل محیط خاص

محیط یک سازمان و محیط عمومی اساساً یکسان است. دومی شامل همه چیز می‌شود، مانند عوامل اقتصادی، شرایط سیاسی، محیط اجتماعی، ساختار قانونی، وضعیت اکولوژیکی و شرایط فرهنگی. محیط عمومی شامل روانی است که ممکن است بر سازمان تأثیر بگذارد، اما ارتباط آنها آشکارا مشخص نیست. مهندسی ژنتیک را در نظر بگیرید، که در محیط عمومی برای شرکت های دارویی است. اگرچه در حال حاضر کاربرد کمی از مهندسی ژنتیک برای محصولات ارائه شده توسط اکثر شرکت‌های دارویی وجود دارد، به احتمال آسیب شناسی زیاد پیشرفت‌ها در این زمینه به طور کامل محصولاتی را که تولیدکنندگان دارو در قرن بیست و یکم بازاریابی می‌کنند، تغییر خواهد داد. مدیریت شرکت‌های دارویی مانند Merck، Schering و جزوه آسیب شناسی روانی باید بدانند که پیشرفت‌های مهندسی ژنتیک بدون شک تأثیر گسترده‌ای بر رشد و سودآوری آینده سازمان‌ها خواهد داشت. اما تأثیر مهندسی ژنتیک بر شرکت‌های دارویی فقط به طور بالقوه مرتبط است. در نتیجه، سازمان‌ها بیشترین توجه خود را به محیط خاص خود می دهند.

محیط خاص آن بخش از محیط است که مستقیماً با سازمان در دستیابی به اهدافش مرتبط است. در هر لحظه، بخشی از محیط است که مدیریت با آن درگیر است، زیرا از آن دسته از اجزای حیاتی تشکیل شده است که می‌توانند به طور مثبت یا منفی بر اثربخشی سازمان تأثیر بگذارند. برای هر سازمانی منحصر به فرد است و با شرایط تغییر می‌کند. معمولاً شامل مشتریان یا مشتریان، تامین کنندگان نهاده ها، رقبا، آژانس های نظارتی دولتی، اتحادیه های کارگری، انجمن های صنفی و گروه های فشار عمومی می‌شود (شکل 8-1 را ببینید). اتحادیه کارگران فولاد در محیط خاص فولاد داخلی اما در محیط عمومی لوازم آرایشی مری کی است. یک تولیدکننده لوازم خانگی که هرگز به سیرز فروخته بود، روباک، اخیرا قراردادی سه ساله امضا کرد تا 40 درصد از تولید ماشین لباسشویی خود را به سیرز بفروشد تا با نام تجاری Kenmore این خرده فروش به فروش برسد. این اقدام Sears را از محیط عمومی سازنده به محیط خاص آن منتقل کرد.

محیط خاص یک سازمان بسته به دامنه انتخابی آن متفاوت خواهد بود. دامنه به این ادعا اشاره دارد که ‌‌‌‌ً ‌‌

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

جزوه آسیب شناسی روانی

یک نتیجه قابل تعمیم تر این است که رابطه متمرکز شدن فناوری با درجه تغییر شکل تعدیل می‌شود. هم مقررات رسمی و هم تصمیم گیری متمرکز مکانیزم های کنترلی هستند و مدیریت آسیب شناسی آنها را جایگزین یکدیگر کند. اگر حداقل قوانین و مقررات وجود داشته باشد، فناوری های معمول باید با کنترل متمرکز همراه باشند. با این حال، اگر رسمی‌سازی بالا باشد، فناوری معمول می‌تواند جزوه آسیب شناسی روانی با تمرکززدایی همراه شود. بنابراین ما فناوری معمولی را پیش‌بینی می‌کنیم که منجر به متمرکز شدن شود، اما تنها در صورتی که شکل‌بندی کم باشد.

URL: https://pdf-ketab.ir/download/pdf/book/8c/

نویسنده: saman

امتیازدهی ویرایشگر:
5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *