دانلود نمونه سوالات اتوماسیون اداری با جواب

  • از

دانلود نمونه سوالات اتوماسیون اداری همراه پاسخ

دانلود فایل

دانشگاه پیام نور علمی کاربردی دانشگاه آزاد سراسری دولتی کاردانی کارشناسی ارشد برای ازمون استخدامی دانلود نمونه سوالات اتوماسیون اداری همراه پاسخ

 

 

 

تصمیم‌گیری برای برنامه‌نویسی آینده گرفته می‌شود، ؟ ‌؟ ‌‌‌‌‌‌‌؟ ‌‌‌ً ؟ ‌اگر این تصمیمات توسط سیاست های سازمانی برنامه ریزی شوند، درجه بالایی از تمرکز وجود دارد.
3. “تمرکز در یک نقطه” به چه معناست؟ ممکن است توافق وجود داشته باشد که تمرکز به تمرکز در یک نقطه واحد اشاره دارد، اما دقیقاً به چه معنی است. آیا “نقطه واحد” به معنای یک فرد، یک واحد، یا یک سطح در سازمان؟ اکثر مردم سوالات می‌کنند تصمیمات متمرکز در سطح بالایی از سازمان گرفته می‌شود، اما اگر یک مدیر سطح پایین باشد، ممکن است این درست نباشد. آیا برای کارکنان عملیاتی مهم است که تصمیمات یک سطح بالاتر از آنها گرفته شود یا شش؟ در هر صورت، اجازه ورود کمی به کار خود را دارند. اگر کارکنان عملیاتی مجاز به مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به کارشان نباشند، آیا تصمیم‌گیری بدون توجه به اینکه در سطح بعدی متمرکز باشد یا در بالای سازمان متمرکز نیست؟
4. آیا یک سیستم پردازش اطلاعات که به دقت تصمیمات غیرمتمرکز را رصد اتوماسیون ، کنترل متمرکز را حفظ می‌کند؟ فناوری اطلاعات پیشرفته، از طریق رایانه، تمرکززدایی را تسهیل می‌کند. اما همین فناوری به مدیران ارشد این امکان را می دهد که به سرعت از عواقب هر تصمیمی مطلع شوند و در صورتی که تصمیم مورد پسند مدیریت ارشد نیست، اقدامات اصلاحی انجام دهند.
اگر صلاحدید به سمت پایین تفویض شود اما به دقت توسط افراد فوق نظارت شود، آیا تمرکززدایی واقعی است؟ در چنین مواردی، اشتراک واقعی کنترل در سازمان وجود ندارد. می‌توان استدلال کرد که فقط ظاهر تمرکززدایی وجود دارد و مدیریت ارشد کنترل متمرکز مؤثر را حفظ می‌کند.
5. آیا کنترل اطلاعات توسط اعضای سطح پایین منجر به تمرکززدایی از تصمیمات متمرکز به نظر می‌رسد؟ مدیران برای ایجاد ساختاری که از طریق آن تصمیم‌گیری می‌شود، به کسانی که زیر دستشان هستند تکیه می‌کنند. اطلاعات به سمت بالا منتقل می‌شود، اما البته فیلتر می‌شود. اگر غربالگری و فیلتر نمی شد، مدیریت ارشد غرق در اطلاعات می شد. اما این فیلترینگ مستلزم آن است که زیردستان در مورد اینکه چه اطلاعاتی باید منتقل شود، قضاوت و تفسیر کنند. بنابراین، فرآیند فیلتر کردن به زیردستان این قدرت را نمونه سوالات اتوماسیون اداری که فقط نمونه را که می‌خواهند مدیریت ارشد داشته باشد به مدیریت ارشد منتقل کنند. علاوه بر این، آنها می‌توانند آن اطلاعات را به گونه ای ساختار دهند که تصمیمات مورد سوالات اعضای سطح پایین را بگیرند. به این ترتیب، حتی اگر به نظر برسد که تصمیم‌گیری با مدیریت ارشد متمرکز است، آیا واقعاً غیرمتمرکز نیست، زیرا ورودی‌های تصمیم و در نتیجه تصمیم‌گیری‌ها توسط پرسنل سطوح پایین‌تر کنترل می‌شوند؟
این سوالات برای گیج کردن شما معرفی نشده اند. هدف آنها این است که موضع ما را مبنی بر اینکه تمرکز کردن مفهومی دشوار است را به نمایش بگذارند. با این حال، رویکرد عمل‌گرایانه ما مستلزم آن است که تعریفی ارائه کنیم که بتواند این مسائل را حل کند. در این راستا، تمرکز را می‌توان به طور خاص تر به عنوان درجه ای توصیف کرد که در آن قدرت رسمی برای انتخاب های اختیاری در یک فرد، واحد یا سطح متمرکز شده است (معمولاً در سازمان بالا است)، بنابراین به کارکنان اجازه می دهد (معمولاً در سازمان کم است).

 

دانلود نمونه سوالات اتوماسیون اداری با پاسخ تست

این تعریف دقیق تر به سؤالاتی که قبلاً مطرح شد پاسخ می دهد. (1) تمرکز فقط به ساختار رسمی مربوط می‌شود، نه سازمان غیررسمی. این فقط در مورد مقامات رسمی اعمال اتوماسیون اداری. (2) تمرکز به اتوماسیون تصمیم گیری است. در جایی که تصمیمات به سمت پایین واگذار می‌شود اما سیاست های گسترده ای وجود دارد تا اختیارات اعضای سطح پایین را محدود کند، تمرکز بیشتر می‌شود. بنابراین، سیاست‌ها می‌توانند در جهت نادیده گرفتن تمرکززدایی عمل کنند. (3) تمرکز در یک نقطه می‌تواند به یک فرد، واحد یا سطح اشاره داشته باشد، اما نقطه واحد دلالت بر تمرکز در سطح بالایی دارد. (4) پردازش اطلاعات می‌تواند کنترل مدیریت ارشد را بهبود بخشد، اما انتخاب تصمیم همچنان با اعضای سطح پایین است. بنابراین، یک سیستم پردازش اطلاعات که تصمیمات غیرمتمرکز را به دقت رصد می‌کند، کنترل متمرکز را حفظ نمی‌کند. (5) انتقال همه اطلاعات نیاز به تفسیر دارد. فیلتری که هنگام عبور اطلاعات از سطوح عمودی رخ می دهد یک واقعیت واقعی است. مدیران ارشد آزادند اطلاعاتی را که دریافت می‌کنند تأیید کنند و زیردستان را در انتخاب مواردی که فیلتر می‌کنند، مسئول بدانند، اما کنترل ورودی اطلاعات نوعی تمرکززدایی بالفعل است. تصمیمات مدیریت در صورتی متمرکز می‌شوند که در بالا متمرکز شوند، اما هرچه اطلاعات ورودی به آن تصمیمات از طریق سایرین فیلتر شود، تصمیم کمتر متمرکز و کنترل می‌شود.

دانلود نمونه سوالات اتوماسیون اداری

دانلود نمونه سوالات اتوماسیون اداری

سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته ساختارهای سازمانی را تغییر خواهند داد
سیستم‌های اطلاعاتی پیچیده – به ویژه استفاده گسترده توسط پرسنل مدیریت از رایانه‌های شخصی که می‌توانند از پایگاه‌های داده متمرکز بزرگ استفاده کنند و به عنوان بخشی از یک شبکه اتوماسیون بزرگ‌تر به هم متصل شده‌اند، نگاه ما به ساختارهای سازمانی را تغییر خواهد داد.
به عنوان مثال، زمانی که مدیران دسترسی مستقیم به داده ها دارند، می‌توانند زیردستان بیشتری را مدیریت کنند. چرا؟ زیرا کنترل کامپیوتری می‌تواند جایگزین نظارت شخصی شود. نتیجه می‌تواند دامنه وسیع تری از کنترل، اتوماسیون اداری کمتر در سازمان و سازمان‌هایی باشد که پیچیدگی کمتری دارند.
سیستم‌های اطلاعاتی همچنین ممکن نمونه سوالات اتوماسیون اداری  منجر به رسمی اداری کمتر و سازمان‌های غیرمتمرکزتر شوند. باز هم سوالات این است که سیستم‌های اطلاعات مدیریت می‌توانند کنترل کامپیوتری را جایگزین قوانین و اختیار تصمیم گیری کنند. فناوری رایانه به سرعت مدیران ارشد را از عواقب هر تصمیمی آگاه می‌کند و به آنها اجازه می دهد در صورتی که تصمیم مورد پسند آنها نیست، اقدامات اصلاحی انجام دهند. سیستم‌های اطلاعاتی باید منجر به عدم تمرکز بیشتر بدون از دست دادن کنترل متناسب توسط مدیریت ارشد شوند. البته، اتوماسیون اطلاعاتی مدیریت پیچیده‌تر نیز ممکن است منجر به سازمان‌های متمرکزتر شود. مدیران ارشد توانایی دور زدن مدیریت میانی و دسترسی مستقیم به داده‌ها از طبقه عملیاتی را خواهند داشت، بنابراین وابستگی مدیریت ارشد به مدیران سطوح پایین‌تر (که می‌توانند اطلاعات را احتکار یا تحریف کنند) کاهش می‌دهند و به اولی اجازه می‌دهند تقریباً تمام تصمیمات عملیاتی کلیدی را اتخاذ کنند (یا حداقل آنها را از نزدیک زیر نظر داشته باشید).
تصمیم گیری و تمرکز
مدیران – صرف نظر از جایی که در سازمان هستند – تصمیم می گیرند. یک مدیر معمولی باید در مورد اهداف، تخصیص بودجه، پرسنل، روش هایی که قرار است کار انجام شود و راه هایی برای بهبود اثربخشی واحد خود انتخاب کند. همانطور که دانش قدرت و زنجیره فرماندهی برای درک تمرکز حیاتی است، آگاهی از فرآیند تصمیم گیری نیز اهمیت دارد. میزان کنترلی که فرد بر فرآیند تصمیم گیری کامل دارد، خود معیاری برای تمرکز است.
تصمیم گیری به طور سنتی به عنوان تصمیم گیری ارائه می‌شود. پس از توسعه و ارزیابی حداقل دو گزینه، تصمیم گیرنده یک جایگزین ترجیحی را انتخاب می‌کند. از منظر تصمیم گیری فردی، این ارائه کافی است. اما از منظر سازمانی، انتخاب تنها یک مرحله از یک فرآیند بزرگتر است.
شکل 4-2 این فرآیند بزرگتر را نشان می دهد. اطلاعات باید جمع آوری شود. این ورودی پارامترهای کاری را که می‌توان انجام داد را تعیین می‌کند. اطلاعات جمع‌آوری‌شده تا حد زیادی به کنترل آنچه باید و انجام خواهد شد کمک می‌کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، این واقعیت که مدیران سطح بالا به اطلاعاتی که از افراد پایین‌تر در سلسله مراتب عمودی به آنها داده می‌شود، تکیه می‌کنند، به زیردستان این فرصت را می‌دهد تا اطلاعاتی را که می‌خواهند به آنها منتقل کنند. پس از جمع آوری اطلاعات، اداری تفسیر شود. تفاسیر سپس به عنوان توصیه به تصمیم گیرنده در مورد آنچه که باید انجام شود منتقل می‌شود. گام سوم عمل به توصیه برای انتخاب است. البته بسیاری از انتخاب‌ها قبلاً زمانی که آن اطلاعات به طور انتخابی غربالگری و تفسیر می‌شد، انجام شده است. انتخاب تصمیم مشخص می‌کند که تصمیم گیرنده چه اتوماسیون را می خواهد یا قصد انجام آن را دارد. متأسفانه آرزوها همیشه به اتوماسیون اداری تبدیل نمی‌شوند. تصمیم باید قبل از اجرای آن مجاز و ابلاغ شود. در جایی که لایه های زیادی در سلسله مراتب عمودی وجود دارد، اجرای نهایی ممکن است با هدف متفاوت باشد. شکست در ارتباطات می‌تواند منجر به واگرایی بین نیات و اعمال شود. بنابراین، همچنین، می‌تواند منافع کسانی که شروع به اداری . پرزیدنت جان کندی در سال 1962 هنگامی که در چندین نوبت به وزیر امور خارجه خود دستور داد که موشک های آمریکا در ترکیه را حذف کند، متوجه این موضوع شد زیرا او فکر می کرد که ممکن است جنگ با روسیه را تسریع کند. علی رغم دستورات رسمی و درخواست های شخصی پرشور او، مقامات وزارت خارجه آمریکا در ترکیه چنین اقدامی را اثرات زیانباری بر افکار عمومی ترکیه می‌دانستند، بنابراین هیچ اقدامی نکردند.

شکل 4-2 فرآیند تصمیم گیری سازمان
با اشاره به شکل 4-2، می‌توان گفت که تصمیم گیری زمانی متمرکزتر می‌شود که تصمیم گیرنده تمام مراحل را کنترل کند: «او اطلاعات خود را جمع آوری می‌کند، خودش آن را تجزیه و تحلیل می‌کند، انتخاب می‌کند، نیازی به هیچ مجوزی برای اتوماسیون ندارد، و اجرا می‌کند. با به دست آوردن کنترل دیگران بر این مراحل، فرآیند غیرمتمرکز می‌شود. بنابراین، تمرکززدایی زمانی بیشترین خواهد بود که تصمیم گیرنده فقط انتخاب را کنترل کند. این کمترین کاری است که می‌توان در این فرآیند انجام داد و همچنان تصمیم گیرنده بود. بنابراین مشاهده فرآیند تصمیم گیری سازمانی به عنوان چیزی فراتر از انتخاب صرف بین گزینه ها به ما بینشی از پیچیدگی های موجود در تعریف و ارزیابی درجه تمرکز در یک سازمان می دهد.
چرا تمرکز مهم است

 

آموزش تست اتوماسیون اداری

عنوان این بخش ممکن است شما را گمراه کند. این که بر خلاف تمرکززدایی دلالت بر تمرکز دارد، مهم است. منظور از اصطلاح تمرکز در این زمینه به همان شکلی است که پیچیدگی و رسمی‌سازی در این فصل مشاهده می‌شود. این یک محدوده را نشان می دهد – از زیاد به پایین. بنابراین، اگر بپرسیم: چرا مسئله تمرکز زدایی مهم است، ممکن است واضح تر باشد؟
همانطور که توضیح داده شد، سازمان‌ها علاوه بر مجموعه ای از افراد، سیستم‌های تصمیم گیری و پردازش اطلاعات نیز هستند. سازمانها دستیابی به اهداف را از طریق هماهنگی تلاش گروهی تسهیل می‌کنند. تصمیم گیری و پردازش اطلاعات برای انجام هماهنگی سوالات هستند. با این حال – و این نکته اغلب توسط دانشجویان تصمیم گیری و تئوری سازمان نادیده گرفته می‌شود – جزوه حقوق اداری 1 به خودی خود منبع کمیاب در سازمان‌ها نیست. فناوری اطلاعات پیشرفته مجموعه‌ای از داده‌ها را برای کمک به تصمیم‌گیری در اختیار مدیران قرار می‌دهد. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که ما را غرق اطلاعات می‌کند. منبع کمیاب ظرفیت پردازش برای توجه به اطلاعات است.
مدیران در توانایی خود برای توجه به داده هایی که دریافت می‌کنند محدود هستند. هر مدیری محدودیتی در میزان اطلاعاتی که می‌تواند پردازش کند دارد. پس از رسیدن به این حد، ورودی بیشتر منجر به اضافه بار اطلاعات می‌شود. برای جلوگیری از نمونه سوالات اتوماسیون اداری به نقطه ای که از ظرفیت یک مدیر فراتر رود، می‌توان برخی از تصمیمات را به دیگران اداری کرد. تمرکز تصمیم گیری در یک نقطه می‌تواند پراکنده شود. این پراکندگی یا انتقال، عدم تمرکز است.
دلایل دیگری وجود دارد که اتوماسیون اداری سازمان‌ها ممکن است غیرمتمرکز شوند. سازمان‌ها باید به سرعت به شرایط در حال تغییر در نقطه ای که تغییر رخ می دهد واکنش نشان دهند. تمرکززدایی، اقدام سریع را تسهیل می‌کند، زیرا از نیاز به پردازش اطلاعات از طریق سلسله مراتب عمودی جلوگیری می‌کند. نزدیک ترین افراد به موضوع می‌توانند به آن عمل کنند. این توضیح می دهد که چرا فعالیت های بازاریابی تمایل به غیرمتمرکز اداری دارند. پرسنل بازاریابی باید بتوانند به سرعت به نیازهای مشتریان و اقدامات رقبا واکنش نشان دهند.

آموزش تست اتوماسیون اداری

آموزش تست اتوماسیون اداری

علاوه بر سرعت، تمرکززدایی می‌تواند ورودی دقیق تری را در تصمیم گیری ارائه دهد. اگر کسانی که بیشتر با یک موضوع آشنا هستند تصمیم بگیرند، حقایق خاص مربوط به آن موضوع بیشتر در دسترس خواهد بود. افراد فروش در تاسیسات یک شرکت در ریودوژانیرو به احتمال زیاد حقایق مربوطه را برای تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری محصولات شرکت در برزیل می دانند تا یک مدیر فروش در پنج هزار مایلی شمال در نیویورک.
تصمیم گیری غیرمتمرکز می‌تواند با اجازه دادن به کارکنان برای مشارکت در فرآیند تصمیم گیری انگیزه ایجاد کند. حرفه‌ای ها و کارمندان ماهر به ویژه در تصمیم گیری هایی که بر نحوه انجام کارشان تأثیر می گذارد، اتوماسیون هستند. اگر مدیریت دارای ارزش‌های انسانی باشد، احتمالاً شرکت از تمرکززدایی حمایت می‌کند. اگر گروه‌های خاصی احتمالاً ارزش‌های انسان‌گرایانه دارند، آن‌ها افراد حرفه‌ای و ماهر هستند. از آنجایی که این افراد تمایل دارند در فرآیند تصمیم‌گیری سهیم باشند، فرصت انجام این کار باید انگیزه‌بخش باشد. از سوی دیگر، اگر مدیریت ارزش‌های مستبدانه داشته باشد و اقتدار را متمرکز کند، می‌توان انگیزه کارکنان را پایین پیش‌بینی کرد.
آخرین امتیاز برای تمرکززدایی، فرصت آموزشی است که برای مدیران سطح پایین ایجاد می‌کند. با تفویض اختیار، مدیریت عالی به مدیران کم تجربه اجازه می دهد تا با انجام کار یاد بگیرند. با تصمیم گیری در زمینه هایی که تأثیر کمتری دارد، مدیران سطح پایین تمرین تصمیم گیری با پتانسیل کمترین آسیب را دریافت می‌کنند. این آنها را برای به دست اداری اختیارات بیشتر در سازمان آماده می‌کند.
البته هدف از نمونه همیشه نمونه سوالات اتوماسیون اداری نیست. شرایطی وجود دارد که تحت آن تمرکز ترجیح داده می‌شود. هنگامی که در یک تصمیم به یک دیدگاه جامع نیاز است یا در جایی که تمرکز اقتصادهای قابل توجهی را فراهم می‌کند، تمرکز مزایای متمایز را اتوماسیون اداری می دهد. بدیهی است که مدیران سطح بالا در موقعیت بهتری برای دیدن تصویر بزرگ هستند. این مزیت هایی را برای آنها در انتخاب اقداماتی فراهم می‌کند که با بهترین منافع کل سازمان سازگار باشد نه صرفاً به نفع برخی گروه های دارای منافع خاص. علاوه بر این، فعالیت‌های خاصی در صورت متمرکز شدن به وضوح کارآمدتر انجام می‌شوند. به عنوان مثال، این توضیح می دهد که چرا تصمیمات مالی و حقوقی تمایل به متمرکز شدن دارند. هر دو عملکرد در سراسر سازمان نفوذ اتوماسیون و صرفه جویی های متمایزی برای متمرکز کردن این تخصص وجود دارد.
این بحث به این نتیجه می‌رسد که تمرکز بالا یا پایین ممکن است مطلوب باشد. عوامل موقعیتی مقدار “درست” را تعیین می‌کند. اما همه سازمان‌ها اطلاعات را پردازش می‌کنند تا مدیران بتوانند تصمیم بگیرند. به این ترتیب، باید به شناسایی موثرترین راه برای سازماندهی جایی که آن تصمیمات باید گرفته شوند توجه شود.

 

تست اتوماسیون اداری

رابطه تمرکز، پیچیدگی و رسمی‌سازی
همانطور که ما این فصل را در مورد مؤلفه های ساختاری می بندیم، تلاش برای شناسایی روابط بین تمرکز و پیچیدگی و بین تمرکز و رسمی شدن، مهم است.
تمرکز و پیچیدگی
شواهد قویاً از یک رابطه معکوس بین ‌‌‌ً ‌‌‌‌‌

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *